Διαδικασία ασφάλισης υγείας
Χαράλαμπος Ματωνάκης
Το βασικότερο στοιχείο για την σωστή ασφάλιση είναι η πλήρης συμπλήρωση του ερωτηματολογίου υγείας
Μετά την επιλογή του κατάλληλου προγράμματος ασφάλισης η διαδικασία έχει τα παρακάτω βήματα
-
Συμπλήρωση του ερωτηματολογίου υγείας και της αίτησης ασφάλισης (ονομάζεται non medical).
-
Αποστολή της αίτησης στα κεντρικά της εταιρείας για έλεγχο των δεδομένων
-
Έκδοση συμβολαίου
-
Παράδοση του συμβολαίου στον ασφαλισμένο και εξόφληση του υπολοίπου της συμφωνημένης δόσης - π.χ. του εξαμήνου
-
Έναρξη της ασφάλισης βάσει των όρων του συμβολαίου
Σημαντικές σημειώσεις
Από κάποια ηλικία και πάνω είναι απαραίτητο ο ασφαλισμένος να υποβληθεί σε εξετάσεις με έξοδα της εταιρείας για να διαπιστωθεί η καλή κατάσταση της υγείας του
Εάν ο ασφαλισμένος δηλώσει κάποιο πρόβλημα υγείας στο ερωτηματολόγιο τότε η ασφαλιστική εταιρεία θα ζητήσει επιπλέον διευκρινίσεις, τελευταίες εξετάσεις, τυχόν γνωματεύσεις γιατρών κτλ για να εκτιμήσει την κατάσταση. Οι διαφοροποιήσεις στις καλύψεις λόγω προβλήματος υγείας είναι οι παρακάτω
-
Εξαίρεση μόνιμη ή προσωρινή για το συγκεκριμένο πρόβλημα
-
Κάλυψή του με ένα μικρό επασφάλιστρο (δηλαδή ένα μικρό επιπλέον ποσό)
-
Ενδεχόμενη πλήρης απόρριψη του αιτήματος ασφάλισης εάν το πρόβλημα κριθεί σημαντικό.
Σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις ο ασφαλισμένος ερωτάται πρώτα εάν τις αποδέχεται και εάν όχι η προκαταβολή του επιστρέφεται στο ακέραιο χωρίς επιβάρυνση
Η σωστή τήρηση της παραπάνω διαδικασίας διασφαλίζει 100% ότι ο ασφαλισμένος θα πληρώνει ασφάλιστρα που έχουν αντίκρισμα. Καλύτερα να μην ασφαλιστεί καθόλου κάποιος παρά την ώρα της αποζημίωσης να αποδειχτεί ότι οι δηλώσεις του ήταν αναληθείς. Τότε η εταιρεία θα αρνηθεί την αποζημίωση και πιθανώς να καταγγείλει και το συμβόλαιο πλήρως.