ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
Συχνές ερωτήσεις για Πριν την ασφάλιση.
Πριν την ασφάλιση! Βρείτε την απάντηση που θέλετε εύκολα και γρήγορα.
Πριν την ασφάλιση
Νοσοκομειακό πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει κάποιος από 40 ημερών έως και 70 ετών στο πρόγραμμα Full. Στο Πλεονεκτικό το όριο εισόδου είναι τα 55 και στην Ολοκληρωμένη και Απόλυτη Προστασία τα 60 έτη.
Ένα νεογέννητο μπορεί να ξεκινήσει την ασφάλισή του μετά τις πρώτες 45 ημέρες από τη γέννηση. Για να ξεκινήσει η διαδικασία, εκτός από την αίτηση ασφάλισης απαιτείται:
- Συμπληρωμένη ειδική φόρμα από τον παιδίατρο που το παρακολουθεί
- Φωτοτυπημένο το παιδικό βιβλιάριο
Πολύ απλά γιατί έχετε εσείς την επιλογή να κατοχυρώσετε τις παροχές που θέλετε για όσο ζείτε και όχι να εξαρτάστε από τις κατά καιρούς αποφάσεις της οποιαδήποτε ασφαλιστικής εταιρείας. Φυσικά, κανένα πρόγραμμα ισόβιο ή ετήσιο δεν είναι η λύση σε όλα μας τα θέματα. Κάθε πρόταση έχει τα συν και πλην της και κάθε ασφαλιζόμενος θα τα σταθμίσει και με τα δικά του προσωπικά κριτήρια. Αναλυτικά τις διαφορές μπορείτε να τις διαβάσετε εδώ.
Το βασικό στοιχείο της ασφάλισης είναι η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου υγείας. Εφόσον κάποια από τις προτάσεις που παραλάβατε, καθώς και η μετέπειτα ανάλυσή της, σας καλύπτει, το ερωτηματολόγιο υγείας συμπληρώνεται είτε εξ αποστάσεως με ταχυδρομική αποστολή, είτε κατόπιν προσωπικής συνάντησης μαζί μου, είτε κατόπιν επίσκεψης σε συνεργαζόμενο ασφαλιστικό γραφείο μετά από καθοδήγησή μου. Για τις περιπτώσεις αυτές διαβάστε στην αντίστοιχη σελίδα τη διαδικασία.
Σίγουρα όλοι μας έχουμε επαφή προσωπική ή επαγγελματική με ένα ασφαλιστικό σύμβουλο. Τις περισσότερες φορές είναι εκείνος που μας ασφαλίζει το αυτοκίνητο ή κάποιος γνωστός-φίλος-συγγενής που ''ασχολείται'' και με ασφάλειες. Το βασικό στα νοσοκομειακά προγράμματα όμως δεν είναι να σας δώσει κάποιος μια εκτυπωμένη προσφορά με ενδεικτικές καλύψεις και στο τέλος μια ετήσια τιμή. Το βασικό είναι να έχετε κάποιον δίπλα σας ο οποίος
-
θα γνωρίζει σε βάθος τους όρους των προγραμμάτων
-
θα έχει εμπειρία και διάθεση να σας εξυπηρετεί ανά πάσα στιγμή
-
να πιστεύει στην υπηρεσία όντας και ο ίδιος ασφαλισμένος
-
να ασχολείται αποκλειστικά με το επάγγελμα
να μπορεί να απαντήσει γρήγορα σε όλες τις εξειδικευμένες ερωτήσεις των πελατών του στο μέτρο του εφικτού πάντα
Είναι δεδομένο ότι πολλοί επισκέπτες της σελίδας θα αναζητήσουν εδώ και αλλού πληροφορίες και θα πάνε στον γνωστό τους ασφαλιστή να του πουν ''κάνε μου μια τέτοια ασφάλεια''. Εάν ο εν λόγω ασφαλιστής πληροί τα παραπάνω κριτήρια τότε πολύ καλά θα κάνουν. Μήπως όμως δεν τα πληροί και γι αυτό ήταν ''αναγκασμένοι'' οι ίδιοι να ψάχνουν πληροφορίες στο διαδίκτυο αντί να αποτανθούν με κλειστά μάτια σε εκείνον;
Γιατί πλέον αποτελούν καλύτερο συνδυασμό κόστους και παροχών σε σχέση με τα ισόβια προγράμματα. Επιπλέον, υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα παραμετροποίησης αναφορικά π.χ. με τη θέση νοσηλείας ή την απαλλαγή. Τέλος, οι όροι και οι παροχές είναι πιο σύγχρονοι και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται στο μέλλον ανάλογα με την εξέλιξη της ιατρικής αλλά και του ανταγωνισμού.
Βασικό κομμάτι της ασφάλισης είναι αυτά τα οποία δεν καλύπτονται. Αποτελεί την κύρια αιτία δυσπιστίας απέναντι στον θεσμό της ασφάλισης. Όχι όμως γιατί υπάρχουν αλλά γιατί σπανίως αναλύονται επαρκώς πριν την ασφάλιση φέρνοντας τους ασφαλισμένους προ εκπλήξεως τη δύσκολη ώρα. Μια συνοπτική παρουσίαση βρίσκεται στη σελίδα όροι και εξαιρέσεις για το ισόβιο Πλεονεκτικό αλλά και το Full. Να τονιστεί ότι τίποτα δεν υποκαθιστά τους επίσημους όρους του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
Σίγουρα όλοι μας έχουμε ακούσει κάποια κακή γνώμη από κάποιον άλλο σχετικά με τις ασφάλειες γενικά αλλά και τα νοσοκομειακά συμβόλαια ειδικότερα. Δυστυχώς όμως η εμπειρία μου λέει ότι οι περισσότερες από αυτές τις συζητήσεις γίνονται σε επίπεδο καφενείου.
Τη μεγαλύτερη ευθύνη σε τέτοια περιστατικά τη φέρει συνήθως ένας ερασιτέχνης ασφαλιστικός σύμβουλος που δεν ενημέρωσε σωστά τον πελάτη του για δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις.
Έπειτα έρχονται οι ασφαλισμένοι που ναι μεν ενημερώθηκαν σωστά αλλά τα άκουσαν όπως αυτοί ήθελαν και ζήτησαν αποζημιώσεις γνωρίζοντας ότι δεν τις δικαιούνται. Φυσικά αυτό δεν θα το παραδεχτούν δημοσίως αλλά στον κύκλο του θα βροντοφωνάζουν ''εγώ που πληρώνω ένα κουβά λεφτά και οι απατεώνες δεν με αποζημίωσαν!!''.
Και φυσικά υπάρχουν και κάποιες εταιρείες που δεν έχουν τη διάθεση ή τη δυνατότητα να αποζημιώσουν επαρκώς. Αυτές όμως δεσμεύονται από τους όρους του συμβολαίου και η όποια διάθεση αυθαιρεσίας τουλάχιστον περιορίζεται κατά πολύ.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα λοιπόν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη αιτία και δεν φταίει ο θεσμός που είναι ''απάτη''. Γνώμη μου είναι να μην επηρεάζεστε μόνο από τέτοιες συζητήσεις καθώς αυτός που σας λέει ''αααα τι τις θέλεις τις ασφάλειες, εκεί είναι απατεώνες!'' σε καμιά περίπτωση δεν θα βγάλει από την τσέπη του 30-50-100 χιλ ευρώ αν χρειαστεί να νοσηλευτείτε εσείς ή το παιδί σας. Καθημερινά όμως οι ασφαλιστικές το κάνουν άσχετα με το αν δεν ακούγεται...
Οποιαδήποτε διαδικασία ενημέρωσης, ασφάλισης, υποστήριξης, αποζημίωσης διαχειρίζεται αποκλειστικά από εμένα. Κάθε ασφαλισμένος θα έχει ένα άτομο συγκεκριμένο στο οποίο θα απευθυνθεί για κάθε πρόβλημά του ανά πάσα ώρα και στιγμή. Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει δυνατότητα φυσικής παρουσίας μου σε όλη την Ελλάδα. Σίγουρα όμως με κάθε ασφαλισμένο υπάρχει προσωπική περιοδική τηλεφωνική επαφή αλλά και συγκεκριμένα γραφεία και σημεία εξυπηρέτησης για κάθε ανάγκη.
Λίγα λόγια για εμένα εδώ αλλά και οι υποχρεωτική από το νόμο πληροφόρηση για τη δραστηριότητά μου
Σε γενικές γραμμές κάθε προϋπάρχον πρόβλημα υγείας οδηγεί σε διαφοροποίηση των όρων του συμβολαίου. Κάποια εξαίρεση του προβλήματος, ένα επασφάλιστρο ή πλήρης απόρριψη μιας αίτησης ασφάλισης είναι πιθανά ενδεχόμενα.
- Αποδοχή χωρίς όρους. Π.χ. μια ελαφριά θυρεοειδοπάθεια χωρίς όζους
- Αποδοχή με χρονικό περιορισμό: Π.χ. Μια γυναικολογική πάθηση για 5 έτη
- Πλήρης εξαίρεση: Π.χ. μια πάθηση στην καρδιά ή στο νεφρό
- Πλήρης απόρριψη της ασφάλισης: Π.χ. κακοήθεια ή σακχαρώδης διαβήτης
Προσωπικά δεν μπορώ να πάρω την ευθύνη να πω σε κάποιον να μην κάνει καν αίτηση ασφάλισης γιατί έχει ένα Χ Ψ πρόβλημα. Είναι καλύτερο να γίνει ένα πλήρες αίτημα συνοδευόμενο από εξετάσεις και ιατρικό ιστορικό και να πάρει ο αρμόδιος γιατρός της ασφαλιστικής εταιρείας την απόφαση βάσει των ιατρικών δεδομένων. Υπάρχουν πάντως και κάποια ασφαλιστήρια που, υπό προϋποθέσεις, καλύπτουν και υπάρχοντα προβλήματα υγείας.
Για τη σωστή ανάλυση του θέματος και τη ρεαλιστικότερη αντιμετώπιση από τη μεριά των υποψηφίων, το θέμα αναλύεται σε 3 τομείς
Πολλές φορές δεν είναι εφικτό λόγω απόστασης και χρόνου να γίνει μια απλή ενημερωτική συνάντηση. Δεν είναι εφικτό να γίνονται απλά ενημερωτικά ραντεβού σε όλη την Ελλάδα.
Συνάντηση φυσικά και μπορεί να γίνει εφόσον έχει προηγηθεί συγκεκριμένη τηλεφωνική και ηλεκτρονική επικοινωνία, υπάρχει συμφωνία στα βασικά σημεία και μένουν να αποσαφηνιστούν λεπτομέρειες. Πάντα μια τέτοια συνάντηση κανονίζεται τουλάχιστον 1 εβδομάδα πριν. Πάντα υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα συνομιλίας μέσω Skype, με id το ch.matonakis