Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα διαφωνιών και προστριβών με ασφαλιστικές εταιρείες ζωής και υγείας αποτελούν οι ατομικές εξαιρέσεις και αναμονές που προτείνονται σε έναν ασφαλισμένο λόγω κάποιου ιατρικού ιστορικού που δηλώνεται στην αίτηση ασφάλισης.
Όπως είναι γνωστό, το σημαντικότερο βήμα για τη σωστή ασφάλιση υγείας αποτελεί η σωστή και πλήρης συμπλήρωση του ερωτηματολογίου στην αίτηση ασφάλισης. Εφόσον εκεί δηλωθεί κάποια πάθηση, παλαιό χειρουργείο, φαρμακευτική αγωγή κτλ τις περισσότερες φορές η ασφαλιστική εταιρεία προτείνει κάποια εξαίρεση της πάθησης αυτής και των επιπλοκών της (μόνιμα ή για ένα διάστημα).
Σε πρώτη φάση θα εξετάσουμε την αντίδραση των ασφαλιστικών εταιρειών και τα κριτήρια που τις επηρεάζουν στην αξιολόγηση ενός προϋπάρχοντος προβλήματος. Στη συνέχεια θα δούμε τις αντιδράσεις των ασφαλιζόμενων και τέλος το σκεπτικό του ασφαλιστικού συμβούλου που με βάση την εμπειρία και εξειδίκευσή του πρέπει να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ εταιρείας και ασφαλισμένου.
Μέρος Α. Η οπτική των ασφαλιστικών εταιρειών
Η εξαίρεση που θα προταθεί – αν προταθεί- από μια ασφαλιστική εταιρεία διαφοροποιείται ανάλογα με
1.Τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του ασφαλιζόμενου.
Κάθε άτομο εξετάζεται ατομικά βάσει της γενικότερης κατάστασης της υγείας του, της ηλικίας του, του επαγγέλματός του και τυχόν άλλων προβλημάτων που συνυπάρχουν. Για παράδειγμα η υπέρταση θα αντιμετωπιστεί διαφορετικά σε έναν άνδρα 40 ετών χωρίς άλλα προβλήματα και διαφορετικά σε κάποιον 62 ετών με ιστορικό καρδιοπάθειας και μεγάλο σωματικό βάρος.