Συγγενείς παθήσεις και Εθνική Ασφαλιστική: Από πρόβλημα σε πλεονέκτημα.

Η κάλυψη των συγγενών παθήσεων αποτελεί την πιο χαρακτηριστική προσθήκη στους όρους των νέων νοσοκομειακών προγραμμάτων. Η Εθνική Ασφαλιστική φάνηκε να μένει τελευταία, αλλά τελικά ξεπέρασε τον ανταγωνισμό.


Αποτελεί κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια η κάλυψη σε ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια των συγγενών παθήσεων - εκ γενετής ανωμαλιών - από τις περισσότερες εταιρείες στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης. 

Οικογενειακή ασφάλιση υγείας: ‘’Ή όλοι ή κανένας!’’

Πολλές είναι οι περιπτώσεις όπου μια οικογένεια επιθυμεί μια οικογενειακή ασφάλιση υγείας για όλα τα μέλη της (π.χ. 2 γονείς και 2 παιδιά) αλλά κάποιο μέλος της δεν μπορεί να ασφαλιστεί για λόγους ιατρικού ιστορικού.


Με τα δεδομένα που δημιουργούνται στο Δημόσιο σύστημα υγείας, αλλά ακόμα και την παντελή έλλειψη Δημοσίου ταμείου(λόγω ανεργίας, απλήρωτων εισφορών ΟΑΕΕ κτλ), πολλές οικογένειες εξετάζουν τις εναλλακτικές της Ιδιωτικής ασφάλισης για θέματα υγείας.


Όμως κάποιο από τα μέλη της οικογένειας μπορεί να είναι μη ασφαλίσιμο.

Εξαιρέσεις στα ασφαλιστήρια υγείας. Μέρος Γ: Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου

Όπως σε κάθε ασφαλιστική σύμβαση, κομβικό ρόλο μεταξύ εταιρείας και ασφαλιζόμενου παίζει ο ασφαλιστικός σύμβουλος. Η εμπειρία του είναι σημαντική έτσι ώστε να μπορέσει να βρει τη χρυσή τομή και να δημιουργήσει μια συμφέρουσα συνεργασία και για τις δύο πλευρές. 


Μέρος Γ. Η γνώμη ενός επαγγελματία και η ''μεγάλη εικόνα''.

Παρακάτω είναι μερικά βασικά σημεία τα οποία θα πρέπει να εξηγήσει στον ασφαλιζόμενο εφόσον προταθεί κάποιος ειδικός όρος. Σημεία τα οποία στηρίζονται στην εξειδίκευση και στη μακρόχρονη εμπειρία με το αντικείμενο. Μην έχουμε αντίστοιχες απαιτήσεις από κάποιον του οποίου η ασφαλιστική διαμεσολάβηση είναι μια δεύτερη-τρίτη απασχόληση.

1. Κοιτάμε τη μεγάλη εικόνα.

Πρώτο και κύριο μέλημά μας είναι να κοιτάξουμε με ψυχραιμία τη ''μεγάλη εικόνα''. Σαφώς και όλοι μας θέλουμε να είμαστε καλυμμένοι για τα πάντα. Αυτό όμως πρακτικά δεν είναι εφικτό. Κάθε ασφαλιστήριο έχει εξαιρέσεις ούτως ή άλλως. Εκτός όμως από τις εξαιρέσεις, οι οποίες είναι 5 ή 10, καλύπτονται χιλιάδες άλλα περιστατικά (ασθένειες και ατυχήματα). Κάποιος που είναι δεν έχει ιδιωτική ασφάλιση δεν καλύπτεται ούτως ή άλλως για ένα προϋπάρχον πρόβλημα υγείας. Αξίζει να απορρίψει την ασφάλιση για τόσα άλλα που καλύπτονται;

Εξαιρέσεις στα ασφαλιστήρια υγείας. Μέρος Β: Οι αντιδράσεις των ασφαλισμένων

Από την άλλη πλευρά έχουμε και την οπτική των ασφαλιζόμενων όταν ενημερώνονται για την εξαίρεση που προτείνεται από μια ασφαλιστική εταιρεία. Εδώ συνήθως έχουμε να κάνουμε με μια αρχική δυσαρέσκεια, πιθανώς και έντονη, η οποία πολλές φορές δημιουργείται από μια ελλιπή κατανόηση του τρόπου λειτουργίας ενός ασφαλιστηρίου αλλά και από επιρροές του οικείου τους περιβάλλοντος.


Μέρος Β. Οι συνηθέστερες αντιδράσεις των ασφαλιζόμενων στην πρόταση ενός ειδικού όρου.

Διαβάστε επίσης

Μέρος Α: Το σκεπτικό των ασφαλιστικών εταιρειών

Μέρος Γ: Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου

Φυσικά υπάρχουν και οι ασφαλιζόμενοι οι οποίοι κατανοούν την ανάγκη ενός πρόσθετου ειδικού όρου και προχωρούν στην ασφάλιση αποδεχόμενοι τον όρο αυτό. Εδώ όμως δεν θα μας απασχολήσει αυτό και θα εστιάσουμε στις τυπικές σκέψεις-αντιδράσεις που εκφράζονται από τους αιτούντες την ασφάλιση.

1. ‘’Μα εγώ θέλω να ασφαλιστώ για το πρόβλημα που έχω’’.

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που συγχέουν την Ιδιωτική ασφάλιση με την Δημόσια και θεωρούν ότι μπορούν να καλυφθούν για κάθε προϋπάρχον πρόβλημα ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται με καλύτερες συνθήκες σε ιδιωτικά νοσοκομεία αντί σε Δημόσια. Στο τηλεφωνικό κέντρο του my advisor έχουν γίνει αρκετές κλήσεις από άτομα που αναζητούν μια ιδιωτική ασφάλιση υγείας αναφέροντας ότι έχουν διαγνωσμένο κάποιο πρόβλημα υγείας και θέλουν να ασφαλιστούν για να το αντιμετωπίσουν σε ένα ιδιωτικό νοσοκομείο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μιας κυρίας η οποία κάλεσε Δευτέρα πρωί αναφέροντας ότι είχε μια νοσηλεία το Σάββατο και ήθελε να κάνει μια ιδιωτική ασφάλιση για να της επιστραφούν τα έξοδα που έκανε! Άλλη κυρία εξέφρασε έντονα παράπονα για το γεγονός ότι έχει ένα γυναικολογικό πρόβλημα (ινομύωμα που έπρεπε να αφαιρεθεί) και δεν θα καλυφθεί από την ασφαλιστική εταιρεία αν συνάψει ένα ασφαλιστήριο τώρα.

Εξαιρέσεις στα ασφαλιστήρια υγείας. Μέρος Α: Ποιο το σκεπτικό των εταιρειών.

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα διαφωνιών και προστριβών με ασφαλιστικές εταιρείες ζωής και υγείας αποτελούν οι ατομικές εξαιρέσεις και αναμονές που προτείνονται σε έναν ασφαλισμένο λόγω κάποιου ιατρικού ιστορικού που δηλώνεται στην αίτηση ασφάλισης.



Όπως είναι γνωστό, το σημαντικότερο βήμα για τη σωστή ασφάλιση υγείας αποτελεί η σωστή και πλήρης συμπλήρωση του ερωτηματολογίου στην αίτηση ασφάλισης. Εφόσον εκεί δηλωθεί κάποια πάθηση, παλαιό χειρουργείο, φαρμακευτική αγωγή κτλ τις περισσότερες φορές η ασφαλιστική εταιρεία προτείνει κάποια εξαίρεση της πάθησης αυτής και των επιπλοκών της (μόνιμα ή για ένα διάστημα).


Σε πρώτη φάση θα εξετάσουμε την αντίδραση των ασφαλιστικών εταιρειών και τα κριτήρια που τις επηρεάζουν στην αξιολόγηση ενός προϋπάρχοντος προβλήματος. Στη συνέχεια θα δούμε τις αντιδράσεις των ασφαλιζόμενων και τέλος το σκεπτικό του ασφαλιστικού συμβούλου που με βάση την εμπειρία και εξειδίκευσή του πρέπει να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ εταιρείας και ασφαλισμένου.

Μέρος Α. Η οπτική των ασφαλιστικών εταιρειών


Η εξαίρεση που θα προταθεί – αν προταθεί- από μια ασφαλιστική εταιρεία διαφοροποιείται ανάλογα με


1.Τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του ασφαλιζόμενου.

Κάθε άτομο εξετάζεται ατομικά βάσει της γενικότερης κατάστασης της υγείας του, της ηλικίας του, του επαγγέλματός του και τυχόν άλλων προβλημάτων που συνυπάρχουν. Για παράδειγμα η υπέρταση θα αντιμετωπιστεί διαφορετικά σε έναν άνδρα 40 ετών χωρίς άλλα προβλήματα και διαφορετικά σε κάποιον 62 ετών με ιστορικό καρδιοπάθειας και μεγάλο σωματικό βάρος.

Ομαδικά συμβόλαια υγείας: Όταν άλλοι αποφασίζουν για την υγεία μας!

Η ομαδική ασφάλιση υγείας έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες εκ φύσεως και πολλές φορές μας καθησυχάζει αδικαιολόγητα.


Τα ομαδικά συμβόλαια ασφάλισης αποτελούν μια συνηθισμένη πρακτική που ακολουθείται από πολλές επιχειρήσεις και διάφορους επαγγελματικούς συλλόγους. Ο λόγος που επιλέγεται η ομαδική ασφάλιση μελών συλλόγων, εργαζομένων κτλ συνήθως είναι η επίτευξη καλύτερου συνδυασμού κόστους - παροχών (κυρίως κόστους) αλλά και διάφορες φοροαπαλλαγές ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις.

Ανάλογα με το είδος του καλυπτόμενου κινδύνου, υπάρχουν κυρίως ομαδικά συμβόλαια πυρός, προσωπικού ατυχήματος, αστικής ευθύνης, σύνταξης και υγείας. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο στόχος μιας καλύτερης τιμολόγησης από τις ασφαλιστικές εταιρείες επιτυγχάνεται πράγμα που θεωρητικά καθιστά την ομαδική ασφάλιση αρκετά συμφέρουσα. Σε ειδικές περιπτώσεις, υπάρχουν και διάφορα ταμεία (επικουρικού χαρακτήρα) που καλύπτουν συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων, π.χ. Ορκωτοί Λογιστές)

Πρέπει όμως να διαχωρίσουμε σαφώς τα ομαδικά/επαγγελματικά συμβόλαια υγείας.

Ετήσια και ισόβια συμβόλαια. Το ‘’πρόβλημα’’ των αυξήσεων.

Οι θεωρητικές αυξήσεις στα ισόβια προγράμματα είναι το βασικό ''αντεπιχείρημα''. Κακώς...


Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που γράψαμε το κομμάτι που καταγράφει τις διαφορές ανάμεσα στους δύο τύπους προγραμμάτων υγείας, τα ισόβια και τα ετησίως ανανεούμενα. Από τότε ακόμα περισσότερες εταιρείες έχουν διακόψει την παροχή ισόβιων συμβολαίων υγείας και τα αντικατέστησαν με ετήσια. Αυτή θα είναι και γενικά η εξέλιξη για όλες τις εταιρείες αργά ή γρήγορα.

Όσο όμως υπάρχει νόημα στο δίλλημα αυτό, θα πρέπει να απαντήσουμε σε ένα ερώτημα για το οποίο ζητείται η γνώμη μας από συναδέλφους και ασφαλισμένους. Βασικό επιχείρημα των συναδέλφων που θέλουν να υποστηρίξουν τα ετήσια προγράμματα είναι οι πιθανές αναπροσαρμογές ασφαλίστρων σε ένα ισόβιο.

Ένα άρθρο μου που επηρέασε την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών

Ένα άρθρο μου που επηρέασε την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών

Αναδημοσίευση από το nextdeal.gr

 

Τον Σεπτέμβριο του 2013, και με αφορμή κύμα (ανα)δημοσιεύσεων περί αλματώδους αύξησης των ασφαλίσεων Υγείας το πρώτο 6μηνο του 2013, έγραψα ένα σχετικό άρθρο για το nextdeal.gr με τίτλο''Αύξηση στις ασφαλίσεις υγείας το 2013! Είμαστε απόλυτα σίγουροι..;'' (Διαβάστε εδώ)


Το κύριο θέμα ήταν το γεγονός ότι ο κλάδος ''ΙV. Ασφαλίσεις Υγείας '' στον οποίο αναφέρονταν τα δημοσιεύματα δεν περιλαμβάνει παρά μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των πραγματικών ασφαλίσεων Υγείας της Ελληνικής αγοράς.

Ο κύριος όγκος των εργασιών που αφορούν ασφαλίσεις υγείας και νοσοκομειακά προγράμματα περιέχεται στις Συμπληρωματικές καλύψεις των Ασφαλίσεων Ζωής, κλάδος ο οποίος εμφάνιζε πτώση! Δεν ήταν λοιπόν ξεκάθαρο προς το κοινό (επαγγελματίες και μη) τι ακριβώς συνέβαινε με τον κλάδο των νοσοκομειακών προγραμμάτων και ποια η πορεία του. Στον επίλογο μάλιστα του άρθρου προτείνω οι μελέτες και τα στοιχεία των Ασφαλιστικών εταιρειών να διαχωρίζουν ξεκάθαρα τις Συμπληρωματικές καλύψεις που αφορούν προγράμματα Υγείας έτσι ώστε η επίσημη κλαδική μελέτη να είναι όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη.

Είμαστε μέτοχοι των πελατών μας

 Υπάρχουν μερικές βασικές αρχές στις συναλλαγές και στη λειτουργία της αγοράς


 

Είναι πολύ διαδεδομένα τα τελευταία χρόνια πολλά και διάφορα ''συστήματα'' επιβράβευσης και επιστροφής αγορών. Τράπεζες, εκπτωτικές κάρτες, εταιρείες πολυεπίπεδου μάρκετινγκ, κοινωνικά δίκτυα προωθούν την ''καινοτόμα'' ιδέα της εμπορικής αλληλεπίδρασης μεταξύ ''συμβεβλημένων'' εταιρειών και φυσικών προσώπων, με αντάλλαγμα κάποια έκπτωση ή επιστροφή χρημάτων ή νέους πελάτες. Μήπως όμως αυτή η ιδέα δεν είναι τελικά τόσο ''καινοτόμα'' αλλά αποτελεί τη βάση των υγιών επαγγεματικών σχέσεων;

Ένας ασφαλιστικός σύμβουλος αποτελεί, νομικά και πρακτικά, έναν ελεύθερο επαγγελματία. Μια μικρή επιχείρηση. Το πελατολόγιο του μέσου Έλληνα ασφαλιστικού συμβούλου αποτελείται κατά πλειοψηφία από άλλους ελεύθερους επαγγελματίες. Από άλλες λοιπόν μικρές επιχειρήσεις. Σε μια οικονομία όπως η Ελληνική, όπου στην πράξη ''ανακυκλώνουμε'' εσωτερικά τα χρήματά μας, δεν απαιτείται ιδιαίτερη σκέψη για να καταλάβουμε ότι ο τζίρος του πελάτη μας αποτελεί στην πράξη και δικό μας έσοδο.

Online ιατρικά ραντεβού μέσω Skype

Την εποχή της τηλεϊατρικής και του skype, οι αποστάσεις και οι γεωγραφικοί περιορισμοί δεν δημιουργούν προβλήματα για τη σωστή παροχή ποιοτικών υπηρεσιών


Το πρώτο νοσοκομείο στην Ευρώπη που θα χρησιμοποιεί το Skype για online συμβουλές γιατρών σε ασθενείς αποτελεί το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του North Staffordshire.

Σύμφωνα με τους επικεφαλείς του νοσοκομείου του North Staffordshire, η online υπηρεσία βίντεο κλήσης, μπορεί να μειώσει τα ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία έως και 35%.

Όπως υποστηρίζουν, η αξιοποίηση του Skype στις υπηρεσίες του νοσοκομείου θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση χρόνου θεραπευτικών συμβούλων, βοηθά σημαντικά τους ασθενείς που δεν μπορούν να πάρουν άδεια από την εργασία τους, ενώ απελευθερώνει χώρο στις θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων.
Εφόσον εγκριθεί η πρόταση, θα γίνει το πρώτο νοσοκομείο του Ηνωμένου Βασιλείου που χρησιμοποιήσει το Skype σε τηλεδιάσκεψη με τους ασθενείς, ενώ στις προτάσεις του νοσοκομείου του Staffordshire περιλαμβάνεται και η επικοινωνία γιατρών με ασθενείς μέσω email.
Η διαβούλευση με τους ασθενείς μέσω Skype θα μπορούσε να αποτρέψει έως και 180.000 προσελεύσεις ετησίως. Προς το παρόν, αξιωματούχοι παραδέχονται ότι ο σχεδιασμός είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, αλλά έχει τη δυνατότητα να μειώσει τα ετήσια ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία κατά 35%.

 

Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα virus.com.gr

 

 

 

 

Μάθετε την ασφάλιση υγείας σαν επαγγελματίας
Με λίγα email θα αποκτήσετε άποψη για το αν σας ταιριάζει πραγματικά. 

Σας ενδιαφέρει η ιδιωτική ασφάλιση υγείας;

Σίγουρα μπορούμε να βρούμε μια λύση που να σας καλύπτει.
Ηράκλειο | Αθήνα | Θεσσαλονίκη
Ενιαία γραμμή επικοινωνίας: 211 800 4634
asfalisi-ygeias.gr © 2023